Het is alweer een tijdje geleden!

8 september 2017 - Cunucu Abao, Aruba

Het is alweer een tijdje geleden dat ik geschreven heb. We hebben er nu 2 werkweken opzitten. Afgelopen week hebben wij zelfstandig de huisbezoeken gedaan omdat onze begeleidster op Curacao zit. Doordat wij zelf de huisbezoeken hebben gedaan hebben wij ook al heel wat van het eiland gezien. In onze wagentje scheuren wij van de ene kant van het eiland naar de andere kant om de tienermoeders te bezoeken. Doordat wij ze bezoeken zien wij ook veel thuissituaties. De huisjes zijn erg krap en vervallen. We waren op een huisbezoek bij een huisje van ongeveer 24 vierkante meter waar een gezin met zijn 10e leefde! Wij moesten om binnen te komen over de bank heen stappen. Alle huisjes waar wij zijn geweest staat het vol met spullen, niks is opgeruimd. En dan zegt mijn moeder wel is dat mijn kamer niet is opgeruimd..... maar dit... Verder hebben wij al veel verschillende dingen gezien. Verschillende leeftijden, meisjes met verschillende geslachtsziekten, meisjes die de prikpil krijgen noem maar op. Ook hebben wij een hele grote groep meiden nu hier waar wij iedere dag wel wat mee doen. Gister hebben wij met zijn allen gegeten. Wij hadden een lange tafel gemaakt bij het zwembad en hebben hier tot laat gezeten. Vandaag hadden wij zelf een activiteit bedacht. Ik ging samen met Lindy aqua gym geven. Het begon als een grap, maar dit werd erg komisch, want zelfs mensen die niet bij onze groep hoorde deden mee! Het filmpje daarvan zal ik uploaden. Vanavond gaan wij met de hele groep naar de high rise. Daar gaan wij een drankje doen want wij hebben weekend! Morgen overdag is het de bedoeing dat wij gaan snorkelen en in de avond gaan eten bij the lighthouse. Daar zit een Italiaan. Zondag gaan we met alle meiden vroeg eten op het resort, daarna gaan wij om 18:00 de zonsondergang bekijken op het strand bij moomba beach. Toevallig is het dan ook happy hour ussen 18:00 en 19:00. In de avond is daar live muziek.

Maandag begint voor ons alweer de derde werkweek.